Podnikání

3 tipy, jak na obsahový marketing

Obsah je králem. Vždy byl a vždy bude. Právě z toho důvodu je SEO marketing pro úspěšný prodej na internetu tak důležitý. A vůbec přitom nezáleží, co prodáváte a komu. Svou cílovou skupinu zákazníků si online zaručeně najdete. Teď se jen musíte postarat o to, aby i oni našli vás. Jde o oblast, které se ve velkých firmách věnuje celé oddělení a živnostníci ho dělají po večerech.

Tvorba online obsahu

Aktivity spojené s content strategií jsou důležité pro to, abyste nalákali potenciální zákazníky (koneckonců jako všechna propagace). Získáte díky němu hodnotné texty, které budou lákat, vyhledávače je budou ukazovat a přesvědčí klienty, aby skutečně nakoupili. Setkat se s ním můžete v podobě:

  • články na blogu,

  • e-book,

  • produktová videa,

  • infografika a mnoho dalších.

Call to action

Základy jako je stanovení strategie, naplánování publikace nebo vytvoření persony jistě znáte. Výzva k akci, tedy call-to-action je prvek, který by neměl chybět v žádné tvorbě. U každého článku i videa by mělo být jasné, co by měl uživatel udělat dál. Píšete článek a máte na stejné téma i e book? Nabídněte ho na konci textu ke stažení. Uvidíte, kolik lidí o něj bude mít zájem. Ať už se jedná o cokoli, vždy lidi nasměrujte k dalšímu kroku a nabídněte jim něco dalšího.

Obsahový marketing strategie

Vyprávějte příběh

Lidi milují příběhy. Místo suchých dat jim poskytněte lidsky napsanou případovou studii na dané téma. Řekněte jim o situaci reálného zákazníka a řešení, které jste mu nabídli. Nezapomínejte, že obsah je důležitý. Stejně důležité ale také je, jak ho podáte. Pište pro lidi a ne pro roboty. Používejte běžnou řeč, slangové výrazy apod. Myslete na ty, kteří text skutečně budou číst.

Jednoduše a jasně

Dnešní doba je rychlá a uživatelé se rychle začnou nudit. Zapomeňte na omáčku kolem a řekněte jim na rovinu, co pro ně máte. Záleží ale samozřejmě i na typu textu, který tvoříte. Jiné to bude u odborného publika a jiné u maminek na mateřské. Stejně tak musíte myslet i na věkové kategorie, protože mladí očekávají něco úplně jiného, než lidé ve středním věku.